Hogy adunk el a networkingben

Ez az egyik legnagyobb félreértés.

Elmegyünk egy üzleti eseményre ahol ki van írva a plakátra hogy a végén networking van. Ami annyiból áll hogy kávé szendvics mellett odalépnek hozzánk, beszélgetünk két percet, névjegyet cserélünk, majd este meg is érkezik a “fantasztikus-kihagyhatatlan-csakmost” ajánlat a postafiókunkba.


Komoly cégként azt érzed hogy erre nincs is szükséged és túl is vagy a networkingen. Majd értetlenül állsz a barátod előtt hogy ő meg rendszeresen jár BNI networking találkozóra és áradozik milyen jó üzleteket köt.
Persze az előzmények ellenére, megpróbálod pozitívan nézni, hátha mégis van benne valami. Ezen a szemüvegen keresztül még mindig nem a lényeget látod...

 

A lenti félreértéssel legtöbbször akkor szembesülök amikor egy nagyobb cég vezetője, esetleg egy multi képviselője keres meg, hogy csatlakozni akarnak a BNI-hoz.
Mint mindig, azt mondom hogy először vendégként tudja csak megnézni mi folyik itt és utána beszéljünk részletekről.

 

Egy átlagos magyarországi BNI csoportban van 30 tag. Az első gondolat amikor valaki csatlakozni akar egy csoporthoz, hogy vajon hány tag fog vásárolni tőlem, és ez nekem meghozza-e a befektetett időt, pénzt?

A válasz az hogy NEM.

De ha úgy teszem fel a kérdést, hogy mennyit ér meg neked
    5-6 kiváló üzletkötő, plusz
    8-10 alkalmi üzletkötő és

20 törzsvásárló?

Akkor már teljesen más a nézőpontunk. A mai gazdasági helyzetben 5-6 kiváló értékesítőt nem megfizetni nehéz hanem a cégünkhöz elkötelezni. Na ekkor a legerősebb üzletfejlesztési eszköz a BNI networking.

 

A BNI-ban a stratégiai partnerek úgy működnek együtt mintha egymás értékesítői lennének. Mindezt bizalmi alapon és jutalék mentesen teszik, az Aki ad, az nyerR elv alapján.

Gondold végig ki az a vállalkozás, aki ugyanazt a vevőtípust szolgálja ki - valami mással -, aki neked is az ideális vevőd lehetne.


 

Medgyesi Zoltán
networking szakértő

BNI Északnyugat - Régióvezető

 

vissza a listához...